• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kreditz, kollar de alla konton?

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
371
Mottagna reaktioner
83
Poäng
247
Ja dom ser alla konton. Jag frågade Lendo pga att jag har en pension som går in på ett konto och lönen på ett annat.
Bankerna säger att de vill verifiera inkomsten men jag tvivlar...de spanar nog på annat också.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
371
Mottagna reaktioner
83
Poäng
247
Dom såg endast mitt Swedbank konto och jag vill tillägga att jag har Swedbank, Skandia, SEB och Handelsbanken.
Ja, de ser bara den bank du väljer i rullisten.
Märkligt kan jag tycka att Kreditz och Instantor sägs ska verifiera inkomsten, men om inkomsten stämmer mot angiven inkomst i ansökan och man ändå får avslag med motiveringen att det finns betalningar till inkasso eller speltransaktioner så är det ju inte inkomsten som är det intressanta i kontrollen, för vem ljuger om sin inkomst? De flesta vet väl idag att det är ett kontrollsamhälle och blir det inte verifiering via Kreditz och Instantor så begär de kopior på anställlningsbevis/lönebesked via mail. Så alla är idag medvetna om den kontrollen, men vad alla - inkl låneförmedlare - verkar ha noll koll på är VAD som verifieras vid den digitala kontrollen. Allt är höjt i dunkel och svaren svävande. Själv kan jag tycka som så: Om jag spelar för 50 kr i veckan på svenska spel och får två ärenden som går till inkasso per år pga sjukdom mm så kan väl inte det vara hela världen då jag varken snusar, röker eller dricker alkohol. Ursäkta, jag dömer inte er som gör det utan jag försöker se "slöseriet" med pengar från två håll. Det skulle vara okej om jag bar 2000 av min lön till systembolaget och 1000 till snus, men att synda mot Svenska spel med 200 kr i mån är tabu. Även är det tabu att få svårigheter emellanåt när man åkt på karensdagar odyl så kanske någon räkning hinner gå till inkasso....Men man har ju räknat ut vad Kreditz och Instantor tittar på och det är mer än en inkomstverifiering.
Önskar att den tydligheten kom fram på låneförmedlarnas sidor också så att det inte skapar onödig oro och spekulationer. Någon måste väl med tydlighet kunna beskriva Kreditz och Instantorkontrollen? Jag förstår att den går med automatik, men vilka är sökvärdena som slår tillbaka?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp